OYNAYARAK ÇARPIYORUZ

OYNAYARAK ÇARPIYORUZ

OKULUMUZDA BİGEP KAPSAMINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN İYİ UYGULAMALAR DEVAM EDİYOR.

ŞADİYE KAYA ÖĞRETMENİMİZ VE 3-A SINIFI ÖĞRENCİLERİMİZİ TEBRİK EDERİZ. 

06.01.2025 98

Matematik dersi ile ilgili kavrama ve öğrenme becerilerini artırmak ve matematik dersine karşı olumlu tutum geliştirmek hedeflenmiştir. Ritmik saymadan başlanarak devamında çarpma işlemi ile ilgili oyuna dayalı, eğlenceli etkinlikler hazırlanmıştır. Bu etkinliklerden bazıları da öğrencilerle birlikte oluşturularak etkin öğrenme hedeflenmiştir. Ezber gerektiren ritmik sayma ve çarpım tablosunun birbirine benzer yöntemlerle oynayarak, eğlenerek tekrarlar sağlanarak kalıcıöğrenmeleri amaçlanmıştır. 

          Bu etkinliklerle beraber öğrencilerin bu konu ile ilgili olarak   sınıfta öğrenme düzeyinin arttığı görüldü. Öğrenme sürecinde  etkin öğrenme  uygulandığı, öğrencinin etkinliklerin oluşumuna dahil oldukları için öğrenmenin daha kalıcı olduğu gözlemlendi. Öğrencilerin eğlenerek, yarışarak, oyun oynayarak öğrenmeleri sağlandı. Öğrenme süreci sonrasında yapılan değerlendirmelerde öğrenme oranının yüksek olduğu ve ayrıca bu etkinliklerin öğrenme sürecini tamamlayamayan öğrencilere anında müdahale etme, eksiklerini tamamlama imkanı sağlamıştır. Bu etkinliklerle beraber öğrenciler başarabilme duygusu ile derse karşı daha özgüvenli oldukları, daha istekli oldukları fark edilmiştir. Derse karşı olumlu tutum geliştirdikleri gözlemlenmiştir. Oynayarak, eğlenerek etkin bir şekilde öğrendikleri görülmüştür.

06-01-202506-01-202506-01-202506-01-202506-01-202506-01-202506-01-202506-01-202506-01-202506-01-202506-01-202506-01-202506-01-2025